vineri, 6 iunie 2008

Alta lume

Unul dintre lucrurile de care am fost impresionat de cand am ajuns aicea, este calmul de care dau dovada soferii Francezi, este de-a dreptul de laudat.
Eu conducand mult in ultima vreme in Bucuresti, m-am obisnuit si adaptat la stilul de condus Bucurestean, unii ii zic nesimtit, mie imi place sa cred ca e un stil mai "sportiv". Ca sa nu mai zic de toti acei smecheri care claxoneaza daca cumva nu pleci cu scartait de roti de la semafor, sau cei care depasesc coloana ca sa ajunga in "Pole position" cum imi place mie sa ii zic la semafor.
Aicea de o luna jumate am vazut o singura data pe cineva claxonand dupa ce persoana care era prima la semafor statea pe loc desi se facuse verde de un minut. Intotdeauna lumea te lasa daca vrei sa schimbi banda sau daca vrei sa intri pe un drum unde tu nu ai prioritate. Daca pe banda 1 sunt deja 6 masini iar pe banda 2 nu e nici una, dar ei au venit pe banda 1, nu schimba ca la noi, ca sa castige cateva locuri, ca deh tot acolo ajung in cele din urma.
Dar cele mai tari doua lucruri le-am vazut ieri. Primul, cand ma grabeam sa ajung la munca, eram la semafor primul si sa facut verde pentru la stanga desi eu vroiam sa o iau inainte si de grabit ce eram nu am observat si am plecat. In momentul acela doamna din masina din spatele meu, observand ca era sa fac o greseala, ma claxonat repede si ma atentionat cu farurile, evitand astfel sa fac vreo prostie. Lucru care in romania nu am vazut inca.
Iar al doilea tot ieri cand ma intorceam de la munca, eram pe un drum cu o singura banda pe sens, undeva unde se mergea cu 90km/h si pe partea dreapta era un tip care schimba roata si neavand unde sa parcheze, era si putin pe carosabil. Si toata lumea cand trecea pe langa el, incetinea si punea si avariile pentru a atentiona lumea din spate ca e pericol de accident, din nou asa ceva nu am vazut niciodata in viata mea in Romania.
E foarte tare treaba asta si sunt curios cand o sa fie la fel si la noi, cand o sa poti sa mergi prin bucuresti fara ca un sofer nervos sa iti taie calea, fara sa fii claxonat de 10 ori pe zi, si fara sa te enervezi.
Pentru treaba asta, respect soferilor francezi.

Niciun comentariu:

ANOSR

ANOSR